Jul 7, 2009

Old Skool


Di kala semua orang tergila-gilakan henset 3g dan pelbagai..aku telah mendapat sms berbunyi

"akak, u punya phone sula siap..ini malam boleh kasi angkat"

Yeay!phone nokia 8310 ku sudah siap! I loike! Tetapi sony ericsson w910i tetap buah hati utama ku. Tanpanya, tak mungkin aku boleh mobile blog..8310 tu utk line office je.

Rakan-rakan, sila layan sms aku yeah! Ini adalah semata-mata kerana saya hendak menerima sms pada phone oldskool ini! (dem..am i losing my marbles for obsessing this phone??hahah!)

Kenapa saya suka phone ni?

Ni sume gara-gara trauma yang telah melanda saya. Dulu saya pernah memiliki phone sebegini. Time tu Nokia 8310 baru je keluar. Kira grand laaa pakai phone ni time tu sbb ini adalah phone yang first skali lampu dia kaler putih. Saya siap tukar housing kaler kuning sbb itu kaler fevret saya.

wahhh....time naik lrt rasa cam grand je dengar radio pakai henset (time tu mp3 tak berleluasa lagi..pastu naik lrt je la..kate struggling student) Saya pergi ke KLCC. Niat nak lepak Kinokuniya bace Harry Potter sampai habis (seriously ppl..I did finish reading ALL Harry Potter Books at Kinokuniya..I never purchased any! Until my 26th birthday, suami bought the whole set for me..:))

Time tengah syok duduk atas lantai kat children's section membaca Harry Potter sambil bersandar kat rak buku, saya terdengar buku terjatuh dibelakang saya. Menoleh ke belakang..takde orang..time tu..henset kesayangan saya letak bawah peha. Masa toleh belakang saya angkat kaki sikit. Dan bila saya kembali ke posisi sedia kala..........

Nokia 8310 kuningku sudah hilang.....

Sejak hari itu, saya selalu rindu kepada phone ini (dan sentiasa cuak tentang harta benda saya apabila berada di KLCC) Sehinggalah saya terjumpa phone ini diantara harta karun suami yang berlambak kat rumah tu. Kini ia sudah kembali...siap di baiki dan ditukar bateri..cuma tak jumpe housing kuning je. Nnt saya nak cari.

*untung suami dapat isteri mcm saya..bini org lain mintak e71..saya bahagia dgn 8310 yang oto on ini*

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...