Dec 29, 2008

Awal Muharram..

Aku tau aku loser sebab selalu bekerja pada hari Sabtu..tapi ini adalah BAPAK segala LOSER..I'm working on AWAL MUHARRAM! Siap accept customer dtg audit today lagi..

Pepagi dah kene bambu ngan boss apsal accept audit on a Public Holiday..Dah ko suruh aku keje on Public Holiday..aku buat la keje seperti aku tidak Public Holiday!..aku hangin..

Tapi bestnya dtg keje arini...takde jem. Kalo hari2 pegi keje macam harini..saya boleh gembira.

*sebenarnya sangat keciwa..at least hari Sabtu aku keje Half-day..ni FULL-DAY ok...sob..sob..*

Pastu..I am in my 24th week this week. Had a scare over the weekend. But it turned out to be just an infection. But still a scare..Anak aku terlampau active..berpusing sana-sini..bila di scan dia tendang scanner..gangster..mcm bapak dia..*mak dia samseng-tak-jadi je ok..*

But kaki dan tangan sudah mula membengkak. Water retention. Sakit dan berbisa bila cuba digerakkan. Tak boleh berdiri lama2 sbb kaki kan bengkak dgn lebih teruk. Sabar Sasha..Sabar..pejam celik dia dah nak keluar dah ni..Orang cakap tak lama lagi..satu badan termasuk muka2 sekali akan membengkak..sigh..Sapa cakap pregnant woman cantik..buta agaknya..

Saya confirm kelihatan seperti mak buyung. Jalan pun dah macam itik *Shafik! Don't start quacking ok!* Kalau sebelum mengandung pun kurang suka bergambar..inikan pula dalam keadaan yang sebegini...kalo aku amik pun aku simpan utk ugut anak aku cakap "Look how ugly you made me.."hehe..mungkin tidak juga...depends on how well-behaved my child willbe.

Shit..this Saturday pun aku kene keje???WTF...

Demla..kalo camni..azam tahun baru aku is to find a job that has a 5-working day policy or less and SEMUA public holiday yang terbabit adalah as what it is..a PUBLIC HOLIDAY!

*jadi housewife je laa..hari2 bekerja tetapi seperti bercuti..*

10 comments:

  1. babe, kita bukan loser, kita pekerja cemerlang,,,,kalau kita ni gov staff, sudah lama kena promote dowh...yang penting pandai kipas nak lagi laju pasang blower uhuhuh

    ReplyDelete
  2. gua pun keje public holiday..tak de hal la..nanti dapat claim tak terasa sangat letih tu..

    ReplyDelete
  3. mrblind..
    at least boleh claim..aku tak bley..kompeni cuma cuti 10 selected public holidays je in a year..

    aku pasrah..

    ReplyDelete
  4. ah, kesian kne keje..
    *pass cuti kat sasha*

    ReplyDelete
  5. haish. mak buyung..kasihan kamu yer..well..nway, tak sabar nk jmpe ko, amek gmbr ko, tempek kat blog puas2. keji!

    ReplyDelete
  6. darkk..
    kalo cuti boleh di pass pass..dah lama aku cuti setahun!

    anies..
    hang nak balas dendam ka?hahah..sorry aa..keji aku kategori lain.aku akan kembali keji kat kau di post yang akan datang. tunggu!

    ReplyDelete
  7. sheesshhhh..silake la sasha!

    bugger bugger bugger*sambil melipat baju*

    ReplyDelete
  8. oit! Jangan kutuk gov staff! Aku ni gov staff... ingat senang ke belajar? Huhu

    ReplyDelete
  9. manede kutuk gov staff..
    aku cakap keje gomen cuti senang..
    asal public holiday je cuti..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...